Iværksætterhåndbogen

Om Markedsføringshåndbogen

Der er nu gået snart fire år, siden Iværksætterhåndbogen udkom, og vi er løbende blevet spurgt, om vi dog ikke kunne skrive en tilsvarende bog om markedsføring.

Vi skrev jo allerede om markedsføring i Iværksætterhåndbogen, men i den var der så mange andre ting at formidle, at markedsføring i højere grad røg ind i rækken blandt så meget andet, en nystartet virksomhed er nødt til at arbejde med. Det skal dog ikke være nogen hemmelighed, at der var mange områder inden for markedsføring, som vi godt kunne have tænkt os at uddybe allerede dengang, og i mange år har vi haft en fil med navnet ”killed darlings”, der var trukket ud af Iværksætterhåndbogen, og som netop handlede om markedsføring.

Siden Iværksætterhåndbogen har vi begge haft travlt, dels med aktiviteter relateret til bogen i form af workshops, oplæg og foredrag i hele landet, dels med vores respektive virksomheder og vores opgaver der. Så tanken om at trække tid ud af kalenderen for at skrive endnu en bog stod ikke ligefrem øverst på dagsordenen! Det lå dog og murrede i baghovedet hos os begge, og lysten manglede ikke – kun tiden.

Vi ved jo godt, at der er brug for en ”jordnær” håndbog i markedsføring, for vi støder igen og igen på små virksomheder, både nystartede og mere etablerede, der kæmper med de samme problemer med markedsføringen. Og mange af de bøger om emnet, der eksisterer på markedet, er henvendt til specialister, eller de er deciderede lærebøger til studerende.

Derfor var det utroligt vigtigt for os at skrive en bog, der formidler de forskellige muligheder inden for markedsføring på samme lettilgængelige og overskuelige måde, som vi formidlede vores viden om iværksætteri og start af egen virksomhed i Iværksætterhåndbogen.

Langt de fleste af de ting, vi skriver om i denne bog, kan man selv stå for. Der er naturligvis områder, hvor det vil være tidskrævende at gøre det selv, og der er vores holdning den samme, som da vi skrev Iværksætterhåndbogen: Man skal altid overveje, om man kan bruge sin tid bedre et andet sted, hvad der egentlig er ens eget ekspertiseområde, og hvor man tjener sine penge!

Vores formål med bogen er at hjælpe dig, som er freelancer eller indehaver af en mindre virksomhed, til at bruge din tid og dine penge bedst muligt i forhold til markedsføring af din virksomhed.

Det betyder, at vi dels hjælper dig i gang med de forskellige discipliner inden for markedsføring. MEN det er også utroligt vigtigt for os at give dig den fornødne viden til at blive en dygtig indkøber, når du skal købe hjælp til de opgaver, du ikke selv har tid eller mulighed for at løse.

Vi vil også gerne bidrage til, at du får et bedre samarbejde med de leverandører, du eventuelt får brug for undervejs.

Så bogen er dels en hands-on indføring i udvalgte markedsføringsdiscipliner, dels en vejledning, hvis du vælger at købe dig til ydelserne.

Det er naturligvis helt umuligt at komme omkring alt i en enkelt bog, men vi har valgt de ting, som vi mener, er vigtige og relevante nu og her. På nogle områder går udviklingen så stærkt, at vi virkelig overvejede, om det overhovedet ville give mening at nævne dem i bogen – der sker konstant ændringer på Facebook og mange af de andre sociale medier, ligesom Googles algoritmer og den nødvendige søgemaskineoptimering også er i løbende forandring. Men vi har alligevel valgt at medtage også de områder, og så vil vi ligesom med Iværksætterhåndbogen sørge for at dele relevant viden, links mv. her på bogens hjemmeside.

Vi håber, du vil kunne bruge bogen og ønsker dig god læse- og arbejdslyst!

Hanne & Dorthe

Indholdsfortegnelse

Se Markedsføringshåndbogens indholdsfortegnelse og få overblik over bogens indhold.
Hanne Wick, medforfatter til Iværksætterhåndbogen og Markedsføringshåndbogen for små virksomheder

Kontakt Hanne Wick

Wick Kommunikation ApS
www.wickkommunikation.dk

M: 2348 0033
Dorthe Klyvø, medforfatter til Iværksætterhåndbogen og Markedsføringshåndbogen for små virksomheder.
Fotograf Birthe Vembye, VembyePhoto

Kontakt Dorthe Klyvø

Klyvø Tekst
www.klyvo.dk

M: 6185 7322
Dorthe Klyvø, tekstforfatter og indehaver af Klyvø Tekst, medforfatter af Iværksætterhåndbogen og Markedsføringshåndbogen.
Fotograf Birthe Vembye, VembyePhoto

Dorthe Klyvø

Medforfatter til Markedsføringshåndbogen og Iværksætterhåndbogen.
Oversætter, forfatter, tekstforfatter, ghostwriter, bogredaktør, korrekturlæser.
Læs mere om Dorthe Klyvø
Hanne Wick, Wick Kommunikation, iværksætterrådgiver, oplægsholder og medforfatter til Iværksætterhåndbogen og Markedsføringshåndbogen.
Fotograf Birthe Vembye, VembyePhoto.

Hanne Wick

Medforfatter til Markedsføringshåndbogen og Iværksætterhåndbogen.
Iværksætterrådgiver, oplægsholder, underviser.
Læs mere om Hanne Wick